Måndag

I går åkte Daniel iväg till jobbet som vanligt. Runt åtta pratade vi i telefon och då var det fel på borrvagnen så dem hade inte kunna göra några hål för Daniel att ladda och spränga. Han skulle då få åka vidare till gräddö på ett annat jobb. Han stannade och handlade färskt bröd och kom hem hit och åt frukost med oss innan han åkte vidare vid halv tio. Klockan elva var han tillbaka hemma igen, då var det något stul på den platsen oxå så han fick bli kvar hemma, mysigt!
Daniel pysslade med lite småfix innan vi tog en skön vinterpromenad med barn och pulkor. Solen sken och det var ganska så varmt om man jämför med hur det var tidigare på morgonen.
När vi gått klart gick vi hem till famor. Vi fick fika, Fenix ville inte ha något utan ville vara kvar ute och skotta snö! Corona fick en mysdress och en kofta av farmor, tack snälla!
Daniel tog sedan en liten sväng till norrtälje för att fixa en sak på jobbet och Fenix ville vara kvar hos famor en stund. Corona somnade helt utslagen när jag kom hem med henne efter pulkaturen och fikat. 
Daniel köpte med sig pizza hem på kvällen, smaskigt! 
Idag på morgonen har jag plockat lite här hemma och tvättat. Jag har lämnat Fenix på dagis vilket inte var så populärt, han ville hellre vara med mamma! Hoppas det går över snart, det är hjärtskärande att lämna honom!
Corona vilar nu och jag sitter nerbäddad i sängen med datorn i mitt knä. Tycker att det är så kallt, jag är verkligen inte gjord för kyla. I och för sig har jag nästan inget underhudsfett men att frysa på det här viset kan ju inte vara normalt! 
I söndags när jag hämtade Embla så var jag ju ensam i bilen så då hade jag på högsta värmen i bilen vilket är 30 grader, stolsvärmen hade jag på max, jag var klädd i dunjacka, mössa och vantar och ändå tyckte jag inte att det var varmt, märkligt!
 
 


Pulkatur







Får hjälp att dra Corona i uppförsbacken

Drar lillasyster







Pulkan full med snö



Smaskig vante



Skottar hos farmor





Lastar snö

Fika hos farmor

Hej pappa!

Fina kläderna



Trött tjej hemma efter pulkatur

Fenixs nya lampa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0