Måndag

I dag tog barnen lite sovmorgon. När jag vaknade hörde jag att det regnade ute så jag klädde snabbt på mig och tog en liten promenad med Embla så hon fick göra ifrån sig. Det är skönt att slippa släpa ut båda ungarna i regnet. När jag kom in åt jag lite och kvart över åtta kom Fenix upp. Vi låg i sängen och tittade på Bamse en stund och sedan byggde vi tågbana. Corona vaknade vid tio ungeför, då hade hon sovit 13,5 timme utan att vakna, helt otroligt!
Hon fick mat och sedan kom farmor hit och vi åkte i våran bil in till nortälje.
Vi började på apoteket och sedan till Åhléns där jag köpte mascara och ögonrengöring. Farmor köpte bilar tll Fenix och klossar till Corona, tack snälla!
Vi gick sedan till babyproffsen där jag köpte en vattenflaska till Corona. Vi åt lunch tillsammans på Dejvan, Corona hade somnat i vagnen så hon missade hela lunchen.
Jag gick in en sväng på småglin och köpte en tröja till Corona medans farmor och Fenix ick till leksaksaffären där Fenix fick en film och en sopbil, tack ännu en gång.
När vi kom hem fick Fenix följa med farmor hem. Jag har fixat lite här på bloggen medans Corona har lekt med sina nya klossar.
Daniel kom hem redan straxt efter två, mysigt! Han har fixat lite med att flytta lampor. Nu sover Corona i hans knä. När hon vaknar ska vi hämta Fenix.

På stan

Fått bilar av farmor



Busar i regnskyddet



Trött

Lunch



Coronas klossar


Tröjan

Fenixs bilar

Hemma och busar med klossförpackningen





Plastlådan är ganska skoj den med!







Embla är en skojig typ














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0