Mysdag med älsklingen och barnen!

I går började vi våran 4-årsdag med mys i sängen. Daniel fick ett lite paket. Jag har letat som en tok efter hans favoritserie som barn, Starzinger, jag lyckades hitta en av skivorna i alla fall som han fick! Har hittat en till som jag beställt men den kommer nästa vecka! 
Vi gjorde oss sedan i ordning och tog bilen in till Tekniska. Dagen var tänkt som ett litet äventyr för Fenix som är en liten lantisunge! Eftersom båda jag och Daniel har körkort så tar vi alltid bilen. Fenix har aldrig åkt buss, tåg eller spårvagn. Jag är inte allt för förtjust att trängas med folk och konstiga dofter och alla baciller på bussar eller tåg så det är väl oxå en anledning till att jag alltid tar bilen!  Jag är så känsligt när hissar, trappor i tunnelbanan mm stinker kiss, det är så äckligt!. Fick hålla hårt i Fenix som vill peta och ta i allt!
Hur som helst fick Fenix sig ett äventyr med både tåg, Djurgårdsfärja och spårvagn.
Slutstation var Aquaria på djurgården. Vi började med att äta lunch och sedan gick vi runt och tittatade på alla vackra (och fula ) fiskar! Under-ytan-livet är verkligen helt fantastikt! Jag har inte varit på aquaria på flera år, sist var väl när man gick i skolan. Daniel hade aldrig varit där så det var något nytt för honom. 
Fenix tyckte det var spännande med alla fiskar och framförallt allt vatten!, hihi!  
Vi tog sedan spårvagnen till Sergel och sedan tunnelbanan till Tekniska där vi tog bilen hem igen. Vi stannade och handlade på vägen. Jag och Coron satt kvar i bilen då hon ville ha lite mat.
Jag mös med barnen medans Daniel lagade mat, lövbiff fylld med massa gott samt färsk pasta. Vi tog ett glas vin oxå, första gången sedan jag vart gravid med Corona, smaskigt!
Barnen somnade klockan åtta och sedan mös jag och Daniel i soffan och tittade på film och åt godis.
Det vart en riktig mysdag med hela familjen!

Pappa och barnen myser i sängen och tittar på Daniels present Starzinger

Påklädd och har precis fått i sig sin frukost, redo för avfärd!

Trött kille i bilen

Förtsa gången på ett tåg

Corona myser i vagnen

Åker Djurgårdsfärjan




Matdags!

smaskigt!



Pasta är gott!







Piraya















































Åker spårvagn! Mycket att titta på i stan!
 




Trött tjej somnade så fort vi kom ut från Aquaria

Fått lite mat i magen medans grabbarna handla, då blir man så här glad!







Mys och lek hemma









Kärleksfulla storebror hjälper till!

Smaskig mat och vin!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0