Tisdag

I går hade jag och barnen en slappardag här hemma. Corona sov middag i 4½ timme ute i vagnen ochjag och Fenix byggde tågbana och tittade på film.
Vi hann i sig med att tvätta och plocka undan lite oxå.
När Daniel kom hem plogade han undan lite snö med traktorn medans jag lagade mat. Henkan kom straxt efter klockan fem. Grabbarn byggde lit mer med tågbanan och efter det vart det middag.
Henkan målade trappan och Daniel pysslade i källaren. Jag duschade Fenix och badade Corona samt nattade båda två under tiden. Fenix somnade som en stock och Corona är så himla lätt att natta. Hon badar varje kväll, efter det blir det på med pyjamas och sedan välling. När hon druckit upp sin välling är det bara att lägga ner henne i hennes säng och hon somnar själv på mindre än 2 minuter. Inget pip eller gnäll! Hoppas det fortsätter så, vi är så himla bortskämda med den här fantastiska ungen, hon är så himla lätt!
Eftersom trappan var målad så höll jag mig på övervåningen och tittade på film i sängen.
I morse lämnade jag Fenix på dagis, det var inte populärt, han vill så gärna vara med mig och Corona på dagarna.
Cororna sover, jag ska straxt väcka henne för vi ska in till norrtälje och träffa Tina, vi ska kika runt lite i affärer samt ta en fika, mysigt!

Slappar på sängen

Redo för sovstund ute i vagnen

Lastbilar är skoj



Grabbarna bygger tågbana





Mammas plutt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0