Söndag

En halvtimme efter det att jag och Daniel gått och lagt oss i går började Fenix gråta och ropa på mig. Jag gick upp och då hade han kräkts ner hela sängen, stackars liten! Daniel bäddade rent medans jag duschade av lilla hjärtat. Han somnade om på en gång och har inte kräkts något mer sedan dess. Undrar om det är magsjuka eller något annat. Man brukar oftast kräkas lite mer än en gång om man är magsjuk men vi får väl se. Jag som hatar kräksjukan, vill verkligen inte bli smittad!
Fenix vaknade tio över sju i morse och då fick han lite välling, ville inte ge honom allt för mycket ifall att det skulle vända och komma upp igen. Fenix smaskade i sig som om inget hänt, aptiten var det inget fel på i alla fall. Han och jag badade sedan, ville tvätta håret en gång till på honom efter nattens händelse. Jag tvättade det igår natt oxå men det kändes bäst att göra det en gång till.
Daniel och Henkan har åkt iväg för att åka cross, hoppas dem har skoj! Corona vilar middag så jag och Fenix passade på att åka lite pulka och gå ut med Embla. Nu myser han framför en film. Vi hade tänkt åka till mormor och morfar idag och hälsa på men eftersom jag inte vet om det var magsjuka i natt så avstår vi, är ju inte så snällt att smitta ner dem. Vi får hålla oss hemma och busa och mysa!


Pulkaåkning





Soffmys


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0