2:a maj, kundvagnsrally

Idag var Fenix ledig från dagis och hemma med mig. Tisdag, onsdag och torsdag kommer han vara på dagis sina fem timmar om dagen och leka av sig!
Jag vaknade halv sju och var jättehungrig, Fenix sov fortfarande så jag låg kvar i sängen i väntade på att han skulle vakna. Tjugo över sju slog han upp sina vackra blå!
Efter frukost och morgonpromenad åkte vi till gräddö och postade två brev och handlade lite, Fenix fick en egen kundvagn som han körde rally med i butiken, tur att det inte är så mycket folk där på dagarna! Tydligen så tycker han att vi har för lite sås här hemma då han stannade vid just såsen och öste ner ett 30-tal förpackningar, busen!
Han älskade verkligen vagnen och hade mer än gärna tagit med den hem!
När vi kom hem var vi ute en stund, det var soligt men vädigt kallt. Vi åt sedan lunch och Fenix sov middag medans jag pysslade lite här hemma med det vanliga.
Efter mellis vart det en hundpromenad till och sedan in i värmen.
Vi förberedde maten så den var nästan klar när Daniel kom hem, Rotfruktsgratäng och lövbiff!
Resten av kvällen slöade vi bara, Fenix var dock pigg och tog på sig sina stövlar och mössar och klättrade ner i vagnen, han fick då följa med på Emblas kvällstur oxå, verkade som om han hade bestämt sig för det.
Nu sover plutten och jag ska hoppa ner i soffan och få mina fötter masserade!

Försöker gömma sig under brevlådan


Här går det undan


Massa sås ska vi ha!

Så duktig!

Skönt men lite kyligt i solen

Lånar pappas spade


Fenix tittar på Per Moberg som gör efterrätt av Fenix´s favoritfrukt, päron!

Två busar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0