Grillkväll

Igår morse hade vi vårat lilla rådjur här på tomten igen, hon är så söt och äter upp alla äpplen som ramlat ner från äppelträdet.
Daniel tvättade sin firmabil på förmiddagen och Fenix hjälpte oxå till såklart! Jag och Corona bakade en cheesecake och gjorde passions- och apelsinsås.
Vid halv två åkte jag in till norrtälje och lämnade Embla hos mamma och pappa. När jag kom hem satt det en lapp på dörren där det stod "mamma följ pilarna". Jag följde pilarna och kom fram till ett upptappat bubbelbad och levande ljus, så himla mysigt! Tack mina hjärtan. Jag låg och bubblade en stund i karet innan jag gick upp och gjorde mig iordning.
Jag åkte in till norrtälje igen och hämtade upp Jeppe, Tina (hans syster), Jonte och Saga. Corona fick en jättesöt klänning av dem, tack snälla!
Vi grillade tillsamans och hade en jättetrevlig middag. Efter maten spelades det lite fotboll och sedan åkte vi ner till badet. Grabbarna och Saga badade sedan startades båten och det vart lite ringåkning och wakeboardåkning.
Jeppe lyckades under strandvistelsen lära Fenix ordet topless! Hih, oj vad vi skrattade, kanske inte det bästa ordet att kunna men roligt var det! Jeppe råkade bara nämna ordet i en mening och ut kom topples ur Fenix mun, klart och tydligt!
Efter stranden åkte vi hem igen och åt cheesecake och drack kaffe. Fenix fick gå och lägga sig medans Daniel busade som bara den men jonte och Saga, Daniel tyckte nog minst att det var lika roligt som barnen.
Tack snälla för en supertrevlig eftermiddag och kväll!

Äpplen är gott

Glader vid frukosten

Hjälper pappa att städa bilen



Nyfiken i en strut



Sitter och spanar in mamma som bakar cheesecake

Mina lappar





Mysigt!



Hos farmor

Hos Jeppe


Jag och Corona

Grillning på G

Fenix har snott smörkniven

Mat är gott

Middag











Fotboll









Bad













Vi skrattar åt Fenix som går runt så stolt och säger topless

Mikael håller på och bryter ihop för att det är så roligt med topless


















Hemma igen


Låtsasboxning

Avslutar kvällen med lite tv




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0