Båttur

I går var vi i norrtälje tillsammans med farmor. Hon beställde ett stort partytält till dopet i augusti. Jag och Daniel var och handlade oresenter till två kommande födelsedagsbarn i helgen medans farmor och Fenix var och handlade två nya par sandaler till Fenix, tack snälla.När vi kom hem åt vi smörgåstårta hos farmor och farfar, även middagen åt vi där, grillat!
I morse busade jag och Fenix ute på verandan, han tycker det är jätteroligt att leka tittut i tvätten.
Halv två var jag och Corona på BVC, Daniel och Fenix åkte och tittade på gräsklippare och köpte någon del till  gräsklipparen här hemma. Corona har vuxit på ordentligt, nu är hon 55,5 cm lång och väger 4680 gram, trots att hon vuxit snabbt så har hon inte en chans mot Fenix ännu. Han vägde 800 gram mer vid samma ålder och då var han ändå lite mindre när han föddes.
Efter BVC åkte vi hem och åt lunch. På kvällen kom farmor, farfar och farbror hit och åt middag. Fenix fick ett fotbollsmål som krävde tre man att montera, hihi! Daniel, Mikael och Fenix spelade sedan lite fotboll, tror dock att Daniel och Mikael hade mest kul! 
På kvällen tog lilla familjen en båttur till norrtälje och tankade båten. Corona sov mest men Fenix tycker det är spännande!
Nu sover lilleman och Corona ligger i min famn och myser, vi ska snart förflytta oss till soffan och fortsätta mysa där och antagligen ta oss något att äta oxå!

Lite skelögd

Bus i tvättställningen







Montering av fotbollsmål





Pappa och Corona tittar på när målet monteras

Hihi!

Båtturen





















Fenix styr




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0