Fenix´s 7-månaders dag blir en solig dag!

Solen skiner även idag, helt undebart! Man blir så bortskämd med allt detta solsken, innerst inne vet man ju att det kommer att bli ett bakslag någon gång med kyla och snö igen men våren är i alla fall på väg.
Fenix fyller 7 månader idag. Våran stora kille! Det har varit dem bästa sju månaderna i mitt liv, han är helt underbar och man älskar honom hur mycket som helst. Det finns inget bättre uppvaknande än att vakna till hans trallande toner, då vet man att dagen är igång och att vi kommer få en hel del mys tillsammans.
Mitt lilla hjärta vaknade vid halv fyra i morse. Eftersom jag inte ammat honom på tre dagar nu pga att han sovit hela nätterna så finns det minimalt med mjölk kvar åt honom. Jag gick upp och gjorde välling åt honom istället och gav honom det i sin säng, han fick inte i sig mycket innan han somnade om igen. Han vaknade upp vid sju igen. Man kan nog säga att jag har ammat klart honom nu, både skönt och lite tråkigt. Är ju väldigt mysigt men jag tappar ju bara vikt hela tiden.
Nu har han precis ätit lite gröt med katrinplommon, smaskigt! Han är verkligen helt galet förtjust i gröt. Nu ligger han här på golvet och försöker krypa.
Igår satte Daniel ihop det som var kvar på tv-möbeln. Nu ska det bara borras ett hål i en av skivorna och dra igenom sladdarna. Vi ville inte göra det igår i och med att Fenix sov. Det blir så fint så, snart kan man ställa upp lite ljus och andra saker där!
Idag var det tänkt att vi skulle till familjecenter och göra gipsavtryck av Fenix´s händer men jag såg precis att det var mellan 8.30 och 12.00. Fenix brukar somna mellan nio och tio ungefär och sen ska vi äta lunch med Camilla klockan tolv så vi hoppar över det idag. Det blir fler tillfällen. Vi nöjer oss med lunchen idag!
Lilla Casper ska till Astrid Lindgrens sjukhus idag, han har bara en kula nere. Vi får se vad dem gör med honom. Hoppas det går bra vad dem än gör!

Lilla hjärtat bara några timmar gammal

Våran glada buse nu på morgonen

Provkryper lite i sängen

Glad kille!

Busar på golvet i sina nya mockasiner

Stora sju-månaders killen

Hihi, spanar in taket!

Nya tv-möbeln, inte riktigt färdig men snart så!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0