Familjecenter, en sväng till mormor och morfar och sist men inte minst gymmet

Vi åkte in till Norrtälje lite tidigare idag för att parkera hos mormor och morfar och sedan gå till familjecenter. Det var meningen att Fenix skulle sova på vägen dit men inte då! Han låg med stora nyfikna ögon och tittade på det mesta. Vi stötte på Pernilla och lilla Giovanna som oxå var på väg till familjecenter så vi fick sällskap. Trevligt!
Väl framme så hade vi en sångstund med bebisarna och sen fick dem leka lite. Herregud vilka vilda monster dem är ihop! Hihi, dem sliter och drar i varandras leksaker, klättrar på varandra och sparkar och slår på varandra, inte avsiktigt men dem har ju ingen koll alls. Dem ser för roliga ut. Nyttigt för dem tror jag att umgås med andra i samma ålder. Jag trodde att Fenix skulle vara lite kinkig eftersom han inte sovit något alls men inte då, han var så glad och nöjd så. Skönt!
På vägen därifrån somnade han i alla fall, vi gick en liten omväg för att ta oss till mormor och morfar för att Fenix skulle få sova längre. Vi hämtade ett paket på vägen och köpte lite idominsalva på apoteket.
Morfar tog hand om Fenix medans jag åkte till gymmet och träffade Daniel. Idag vart det ett konditionspass. Härligt men jobbigt. Det känns så skönt i kroppen när man är färdig. Daniel var klar innan mig och åkte hem och gjorde iordning maten. När jag var klar åkte jag och hämtade upp min ängel. Det hade gått bra för dem. Mormor kom precis när vi skulle gå så hon hann mysa och busa lite med Fenix oxå.
Nu har vi precis ätit ärtsoppa och pannkaka, snart blir det ett bubbelbad för min del men Embla ska få sin promenad först.
Det har varit en jättetrevlig dag!

Sitter och spanar in läget

Några av dem andra mammorna och bebisarna

Fenix och Giovanna


Giovanna provkänner lite i Fenix blonda hår

Casper klättrar lite på Fenix som ligger i vägen för hans framfart!

Busfrön

Fenix spanar in Caspers strumpor

Min älskling

Nyfiken på kameran

Fenix hälsar på hos Pernilla

Pusselipuss, Cutest kid on the block!

Jaha, och så har han hittat en korg!


Så här fint var det på våran promenad! Så vackert!

Tokungen i hoppgungan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0