En trevlig herrmiddag!

Igår hade vi lite grillning och whiskeyprovning här hemma. Jag åkte och hämtade Jeppe och rottweilern Terror i Norrtälje först. Det vart lite av en herr middag och så jag så klart! Daniel, Mikael, Henkan, Lojke, Jeppe, Calle och jag som ensam tjej! Det gör mig inget, är bara trevligt! Maten var kanongod! Daniel är en riktig hejare på att grilla. Till det grillade vart det blandade rotsaker i ugn och olika såser och till efterätt vart det kladdkaka och grädde. En del öl, vin och whiskey vart det för grabbarna oxå. Jag dricker fortfarande ingenting så jag fick stå för bilkörandet senare på kvällen.
Fenix var med oss och åt middag, sen lekte han en stund innan han ville gå och lägga sig. Han sov så gott trots att det inte var speciellt tyst i huset.
En riktigt trevlig kväll vart det med massa prat om grabbarnas barndom och uppväxtuppåren, kul att höra då man inte vet så mycket om den. Vilka små ligister dem varit!
Embla tyckte att det var lite småspännande med Terror men vart lite tjurig när hon ville vara ifred i sin säng. Hihi, hon är en bestämd liten dam. Terror var i alla fall hur mysig som helst, jag tog med mig bägge hundarna ut på en promenad på kvällen, skönt att röra på sig efter all mat.
Vid ett-tiden körde jag in Jeppe, Terror och Lojke till Norrtälje. Jeppe gick av hemma men Lojke skulle vidare ut så vi hämtade upp Jarmo i Vigelsjö och sen vidare till G och hämtade upp ett sällskap där oxå. Med bilen full med folk begav vi oss mot Mobergs där dem klev av och jag fortsatte hem till sängen. Vid två tiden ungefär kom jag i säng. Fenix vaknade halv fyra, somnade sedan om till kvart i sex då han ville gå upp. Vart inte mycket sömn men det gör inget. Går så gärna upp med min lilla ängel. Vi åt frukost och städade av efter gårkvällen, pappa Daniel fick sova en stund till men nu är även han uppe.
Idag ska vi till mormor och morfar och fika lite, blir nog en promenad oxå.

Färdigdukat för kvällen

Whiskeybordet

Embla och Terror

Söta Terror levde inte direkt upp till sitt namn, han var urmysig!

Fenix myser med Jeppe en stund

Grillmästaren!

Daniel serverar det färdiggrillade!

En trevlig middag med grabbgänget

Henkan smakar på världens största grogg

Haha, Daniel är en utomordentligt skicklig fotograf. Ett avkapat huvud på mig och en halv Henkan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0