En härlig fredag!

I morse ville inte internet fungera här hemma så jag får sammanfatta nu istället. Fenix vaknade på strålande humör som vanligt vid halv sju. Han ville då ha frukost på en gång! Han är en hungrig liten krabat! Efter frukosten gick vi på en skön morgonpromenad, Fenix vilade en stund och jag passade på att tvätta lite. Jag fick väcka Fenix vid elva och ge honom lunch och sen bar det av mot Norrtälje. Vi parkerade hemma hos Carro och så gick vi ner på stan tillsammans. Åh så skönt det var i det underbara vädret! Vi åt lunch och pratade en del, hon är så mysig min lilla Carro! Fenix fick lite äppelmos och satt sen och lekte med Carros sked och försökte fånga solljuset som sken in på bordet, hihi, så söt!
Efter lunchen hämtade vi upp Carros underbara tjejer Lova och Nea i skolan. Vi stannade på Tösses bageri där Carro och Nea gick in och handlade massa fikabröd. Jag och Lova väntade utanför och njöt av solen!
Hemma hos Carro igen så fikade vi och hade det trevligt. Fenix älskar verkligen Carros tjejer, han skrattar, ler och pratar med dem, hunden Ebba var även väldigt populär idag!
Tack för en supertrevlig dag!
Fenix ligger i mitt knä och dricker sin välling nu, det är så mysigt och han älskar verkligen välling.
Nu väntar vi på att Daniel sa komma hem. Han har varit på  IKEA och skulle hämta hem tv-möbeln men tydligen fanns bara 2 av 4 delar, imorgon skulle delarna komma. Typiskt!
Ikväll ska vi bara ta det lugnt och mysa, kanske blir det en film!

Fenix busar med hårborsten på morgonen

Glad pojke väntar på frukost

Provar att äta lite själv

Äter lite på sin fot

Påklädd för avfärd

Jag och min älskling

Lånar Carros sked

Fångar solen

Lova väntar med mig i solen utanför Tösses

Fenix sover med armarna rätt upp i vagnem

Söta Ebba!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0